Posty

Vanuatu - Kupang

Obraz
  23.08.2022 do 06.09.2022 Niestety opuściłem się w pisaniu dziennika, a teraz muszę jakoś uzupełnić tę lukę Dzień po festivalu, wyruszyliśmy na północ na zwiedzanie kolejnej wyspy, Espiritu Santo. Odległość do najbliższej zatoki była spora, bo aż 55 mil, więc trzeba się było śpieszyć. Najpierw wspomagaliśmy się silnikiem , po wyjściu poza wyspę, wiatr zaczął wiać z pełną mocą. Prędkość wzrosła do ponad 7-miu węzłów i dzięki temu zdążyliśmy na kotwicowisko przed zmierzchem. Rzucając kotwicę, mieliśmy utrudnione zadanie, ze względu na brak echosondy. 07.09.2022 Dzisiaj jedziemy na wycieczkę. Wstajemy więc o szóstej, zaraz po wschodzie słońca, pożywne śniadanie, patrz jajecznica, pakowanie plecaczków i do pontonu, aby nikt nie musiał na nas czekać. Na ścieżce wiodącej z plaży do hotelu spotykamy się z organizatorem wycieczki i kierowcą. Idziemy razem na parking gdzie stoi nasz samochód, Toyota Landcruiser pick-up. W szoferce miejsce tylko dla dwóch osób, więc musimy się wygodnie umieścić

Bora Bora Vanuatu

Maupiti Lunch na Malekula festiwal  kasawa, kokos, taro,papaja, banan Wioska na Malekula Wioska Koroinasolo na Fiji Sancta Maria Dziewczęta z Koroinasolo BORA BORA 01.07.2022 No i nasze żony pojechały. Przed nimi długa droga. Najpierw promem na lotnisko. Samolotem na Tahiti i tam nocleg. Rano na lotnisko, a potem lot do San Francisco gdzie będzie międzylądowanie i dalej do Paryża . W Paryżu przesiadka na lot do Berlina, a tam już będzie czekał Bartek i samochodem do Ostrowa. Aby nasze panie mogły się przesiąść z jachtu na prom, najwygodniej było zacumować w tym samym porcie, z którego odpływa prom na lotnisko. Dlatego stoimy przy nabrzeżu portu, zaraz obok jest kran z wodą, więc możemy do tankować wody. Niestety, aby zatankować wodę, trzeba kupić kartę za jedyne 20 dolców, i nie ma znaczenia ,że my tylko 150 l. I znowu okazało się, że facet, nie blond, a jednak blondynka. Kartę, kupiłem, pani wytłumaczyła jak jej użyć. Włożyłem więc ją w odpowiednią dziurkę, i nic. Woda nie leci. Wyp

AMANU - NUKU HIVA

Obraz
 Atol , wyspa w kształcie obwarzanka. W przypadku atolu Amanu , to całkiem spory obwarzanek, bo jego wymiary to Za chwilę stajemy na kotwicy w pobliżu wioski. Jest to nawietrzny brzeg. Wiatr wieje tutaj przez całą szerokość atolu i ma możliwość podnieść całkiem wysoką falę. Nie jest to więc dobre miejsce do kotwiczenia. Ale na razie wiatr nie jest zbyt silny , więc razem z Jerzym wybieramy się na brzeg. Ponton na wodę i po chwili cumujemy nasze dingi w małym porciku. Port jest niewielki, ale nabrzeże nowe, ładnie utrzymane.                               Atol Amanu, taki budynek to już skansen. Obecnie króluje blacha falista.  To niezwykłe miejsce, tak oddalone od najbliższych osad ludzkich . Do Gambier czy na Markizy jest 800 km. A jednak ludzie tu mieszkają na stałe. Trudno określić ilość mieszkańców, ale myślę ,że około 200 osób. Krótka przechadzka pomiędzy tymi schludnymi, w większości , domami i wracamy na jacht. W międzyczasie siła wiatru wzrosła i coś trzeba zdecydować. W obecnym